عمانی ها با راه‌اندازی هشتگ «عمانی‌ها مخالف عبور هواپیماهای صهیونیست‌ها هستند» بر مخالفت خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

مخالفت‌ عمانی‌ها با عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان این کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «شهاب» فلسطین، کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌شدت با تصمیم مقام‌های عمان برای گشودن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای شرکت‌های اسرائیلی اعتراض کردند. این تصمیم که گام جدیدی در راستای عادی‌سازی به‌شمار می‌رود با مخالفت گسترده عمانی‌ها و فلسطینی‌ها و استقبال مسئولان رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

وزارت امور خارجه اسرائیل روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای از تصمیم عمان برای گشودن حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی شرکت‌های اسرائیلی خبر داد. دراین‌باره، سازمان هواپیمایی عمان نیز اعلام کرد حریم هوایی عمان به روی همه خطوط هوایی که بر اساس شروط تعیین‌شده عمل کنند باز است.

این سازمان بدون اشاره مستقیم به نام رژیم اسرائیل اعلام کرد این تصمیم در چارچوب پایبندی به معاهده ۱۹۴۴ شیکاگو و عمل به موازین بین‌المللی درباره تفاوت قائل نشدن درباره همه خطوط هوایی مسافربری همه کشورها اتخاذشده است.

کاربران عمانی در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت با این تصمیم مخالفت کردند و با راه‌اندازی هشتگ «عمانی‌ها مخالف عبور هواپیماهای صهیونیست‌ها هستند» بر مخالفت خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید و از مقام‌های این کشور خواستند در تصمیم خود بازنگری کنند که تصمیمی خطرناک هم‌زمان با کشتاری صورت می‌گیرد که رژیم اشغالگر در نابلس رقم زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.